12/15/2014

Keep moving on, you're doing great

Tahdon puhua nyt itsestäni, millainen mä oon ja mitä mä oon kokenut.

Mä oon kokenut elämässäni aika paljon näinkin nuoreen ikään.

Mä oon kokenut tosi pahasti kiusaamista, mut on petetty, mut on jätetty.
Mut on hylätty ja musta on kerrottu vaikka mitä.

Mä oon käynyt pyörimässä tosi pohjalla. Oon käynyt kuopasemassa kuraa ojan pohjalta.

Oon ollu itteni kanssa lukion kakkoselle asti tosi hukassa.
Kävin yläasteen ja lukion välillä identiteettikriisin jossa jouduin käsittelemään kaiken.

Mä kyseenalaistin itseni ihmisenä ja mun koko olemus oli just niin varjoisaa.
En osannut silloin oikeen ajatella mitään hyvää itsestäni ja musta tuntui ettei musta voi kukaan tykästyä ja mua ei osata hyväksyä.

Oon itkenyt sen ajan yli, mut silloin mä itkin omaa itseäni ja millainen oon. Pyysin muutosta. Pyysin yön pimeinä tunteina että mä oisin suositumpi, komeampi, parempi jne. Mun rytmit alko sekoilee. Ylppärit lähesty sotkemaan mua ja kaikki muut kokeet ja koulupaine oli kova sen kaiken keskellä.

Kaiken tän keskellä mä täytin 18, Mä päätin, että mä tuun nousee tästä kaikesta. Opin kyseenalaistamaan itseäni ja samalla keskustelemaan itseni kanssa. Mä sain juttuseuraa ja puhuminen koulutti mua ihmisenä paljon. Ei mua enää oikeastaa kiusattu lukioaikana. Huutelua on aina ja sitä tulee aina olemaan, mutta ihmisiä oli ja pysyi. Ja niistä pääosa on jatkanut ystävinä tähän päivään asti.

Ehkä just se et lähtee itsensä kanssa käymään sitä prosessia ja osaa pyytää sitä apua ni on jo hieno asia ihmisenä. Tai se et jotkut on valmiita oikeasti olemaan siinä sun kaa ja auttamaan.

Mä päätin, että mä oon hieno ihminen. Et mä oon oikeesti välillä ihan hauskakin ja ystävällinen.
On monta haavaa jotka vaikuttaa muhun.

Mä edelleen pelkää hylkäämistä, sitä että jään yksin tai mua ei hyväksytä. Samalla mä oon tajunnut et kaiken eteen on tehtävä. Et oikeesti oon yhtä tärkeä kuin moni muukin.

Ja hei, tässä mä edelleen teille lukijat blogia kirjoitan. Sieltä pohjamudista kuopivasta pojasta on kavunnut ylös mies, jolla on taas paljon enemmän unelmia ja tavoitteita.

Hei, ja jos mä oon hieno ni niin oot säkin!

Ja tämmösestä tukiverkostosta ja monista muista saa olla kiitollinen.








2 kommenttia:

  1. Sä kirjotat vaa niin hyvin, oikeesti ihailen sua! Vaikutat tosi hyvält tyypilt, ja suhun ois varmaa ihan mieletön tutustua! Onneks uskallat taas unelmoida ja hyväksyt ittes! Ihailen sua<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi mutta kiitos, todella kiva kuulla. Hihii! :) Mukavaa joulukuuta ja sen iloa sinulle!

      Poista