4/04/2013

Kun mä nään peilistä vaan sen hirviön

Päätän täs postata samanlaisen postauksen kun Oona teki omassa blogissaan, Oonan blogi on ihanan aito jota voitte men tsegeilee tästä linkistä -> Klikkliklik

Kaivoin esille vanhoja kuvia minusta, kaduttaa ettei minäkuva ole muuttunut yhtää. Tämänkään, niinkuin ei Oonankaa postauksen tehtävä ei ole hakea huomiota vaan avartaa vain minuutta ja minun käsitystä itsestäni.

Puhun tässä nyt mun omasta kehosta ja sen vaikutuksesta muhun.
Aamuisin kun katson itseäni peilistä, mä näen itseni lihavana. Mä tosi harvoin, tosi tosi harvoin näen itsessäni mitään kaunista. Kun on kuva, kiinnitän itsessäni vain huomiota, hiuksista yksi kiehkura väärään suuntaan, jenkat näkyy, kädet näyttää hölmöiltä. Mussa ei oo mitää hyvännäköstä

Mä tiedostan itse et mun tavoilla ei oo terveitä vaikutuksia mun kehoo, maha kasvaa, jenkat kasvaa, pyöristyn. Okei oon muutenki vähän raskasrakenteisempi kuin ehkä moni muu, siksi se mua harmittaa et vertailen itseäni tosi paljon muihin. Laihat ihmiset näyttää upeilta mun silmissä. Mä oikeasti oon joskus toivonut itselleni syömishäiriötä, en tiedä miksi. Mä tahdoin vaa laihtua, mä tahdon niin kovasti laihtua, mutta en jaksa. Sit mua harmittaa ja se masentaa mua. Tää on tälläine noidankehä, mistä en pääse pois.
En mä tahdo olla langanlaiha, mut tosi laiha kumminkin. Mä jopa tiedostan et en näyttäis hyvältä kauheen laihana. Mä pelkään kertoa painoani, mä en uskalla esim. men uimaa koska ihmisten katseet pelottaa. En oo sinut kroppani kaa. Oon itkenyt monta yötä, katsonut itseäni peilii, vihannut, vihannut niin paljon itseäni. Kaikki on kai heijastelua siit ku oon ollu kiusattu, tahdon hyväksyntää, en arviointia. Mä haen ulkonäöllä hyväksyntää, ettei mua heitettäis syrjää. Suljettais pois. Kadotettais.

Mä myös tanssii mennessä valitsen vaatteet nii et näytän laatikolta, ettei vaatteet näytä kropan muotoja yhtää, koska must tuntuu et joku näkis, ajattelis et katos toi o lihava. Iso t-paita saa mun olon tuntee turvalliselta. Vaatteet ovat yleensä kooltaa vähä isompia, et saan piilotettua kroppaani. Kesäl uin viimeks paita pääl, en tiedä miksi. En ees tiedä mistä tää pelko on taas alkanut kaihertaa mieltäni.

Aijoo ja mua pelottaa jos joku koskee mua vatsaa ja ahdistaa. Jos joku halaa sillee et koskee vatsaa, jos joku tökkää siihen. Mitä vaan. Se mua ahistaa, tosi tosi tosi tosi paljon.

Mä oon lihava, nii mä vaan oon.
Ehkä joku päivä mä näen itseni oikeesti tosi upeana ihmisenä.

11 kommenttia:

  1. Ihan kun mä oisin kirjottanu tän! Harmi vaan etten kyllä osaa kirjottaa näin hienosti!Oon isokokonen 16-vuotias tyttö.. vertaan itseäni aina muihin. Oon pienenä ollut hoikka ja pieni, mutta 11-vuotiaana mulle kerrottiin että olin ylipainonen. Vaikka omasta mielestäni en ollut. Siitä se sit lähti ja koitin laihduttaa. Mut nykyään oon normaalipainon ylärajoilla, mut nään itteni isona, lihavana, ennen kaikkea painavana ja muihin verrattaessa todella isona. Oon myös kaveriton ja epäilen sen johtuvan mun koosta. Tiiän että pitäis ajatella positiivisemmin mut en vaan osaa.. On päiviä, jolloin kelaan olevani kaunis, ja et kelaan et mun paino koostuu lihaksista- joita oon epätoivosesti koittanut saada, mut eihän epäterveellinen ruoka siihen auta mitenkään.. Useimmat päivät mä kuitenkin ajattelen olevani kaikkea muuta kun tollanen.. Joo en tajuu mikä tän mun romaani kommentin pointti oli, mutta halusin vaan kertoo tän. Edes jollekkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On tärkeää kertoa, täällä on joku joka kuuntelee :)

      Poista
  2. Antti, oon lukenu sun blogia jo aika pitkään ja haluun sanoo sulle jotain. Toivon et uskot tän, koska sanon/kirjotan nyt täysin rehellisesti. Oot yks komeimmista pojista mitä tiedän ja et oo todellakaan mikään pullukka. Mun mielestä on itseasiassa aika hassua, että sä ajattelet niin. SUN EI TODELLAKAAN TARVII OLLA EPÄVARMA ITTESTÄS! Oot aivan upea ihminen. Muista se!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikaahan elämä vaatii. :) Kiitos sanoistas :)

      Poista
  3. aws, ihana blogi! tosi kiva ku ihmiset on noi avoimia! :3 mutta rehellisesti,en ite nää sussa mitään vikaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoskiitos, avoimuus on välillä tosi hyvä!

      Poista
  4. mulla ois sulle haaste mun blogissa!:pp
    http://mirannn.blogspot.com

    VastaaPoista
  5. Moi höpsö. Muista et sulla on aina me ihanat kaverit, me ei heitetä sua mihinkään <3 Ps. oot yksi suloisimmista ja komeimmista pojista mitä maa päällään kantaa ja oot aivan paras juuri tollaisena :)

    VastaaPoista
  6. Mä ymmärrän sua suke paremmin ku uskotkaa. mulla on toi sama juttu noiden vaatteiden kanssa ostan aina kokoo tai parii isommat ku oikeesti olis..kyl me tästä vielä selvitää se vaa vaatii suoraa sanottuna ihan hitosti voimia ja rohkeuttaki et uskaltaa tavallaa kohdata ittensä.

    VastaaPoista